van schaik grafimedia

Blog / Drukwerk & Printing / Het boek volgens IKEA

Het boek volgens IKEA

door Mike Zengerink in Drukwerk & Printing

Slechts 8 mm dun en weegt minder dan 400 gram, komt de IKEA Catalogus 2015 pre-geïnstalleerd met duizenden woninginrichting ideeën.

Om in te spelen op het feit dat het browsen naar een IKEA-catalogus een soort van holistische zintuiglijke ervaring is, heeft het bedrijf een nieuwe reclame bedacht, een fantastische parodie op Apples producten.

Ervaar de kracht van een boek

“De 2015 IKEA catalogus komt volledig geladen waarbij de batterij eeuwig meegaat,” zegt een uitvoerder genaamd Jörgen Eghammer, ook bekend als Chief Design Güru. “Eens in de zoveel tijd, komt er iets langs wat de manier waarop wij leven verandert, een apparaat zo eenvoudig en intuïtief, dat het gebruik bijna vertrouwd voelt,” zegt de man in de video. Hij legt uit dat deze catalogus niet een digitaal boek of een e-boek, maar een bookbook is. “De navigatie is gebaseerd op de tactiele aanrakingstechnologie die u ook daadwerkelijk kunt voelen,” voegt hij eraan toe.

Print speelt een significante rol

Print speelt niet alleen een significante rol in de IKEA reclame, maar ook in de wereldwijde economie. Ondanks alle mythes die u misschien wel heeft gehoord, is print juist erg invloedrijk, is print groen en blijft print voorlopig nog jaren bestaan.

Print is groot

Print is een eeuw oude technologie die aan de massa kennis heeft verspreid. Print is één van de grootste industrieën in de wereld. Print overschaduwt automatisering en is meer dan 18 keer groter dan de game-industrie. Terwijl technologie en applicaties erg aan het transformeren zijn, groeit print nog steeds elk jaar wereldwijd.

Print is een effectieve en belangrijke tool die je nooit zou moeten vergeten.

Neem ook deel aan de revolutie op: http://IKEA.sg/bookbook (Singapore).